12-11-2015

PERSONELE ZAKEN
Begin deze week hebben de ouders van de kinderen uit groep 1-2 per mail een brief ontvangen, waarin zij op de hoogte zijn gebracht van de invulling van het zwangerschapsverlof van Miriam. Als u hier klikt dan kunt u hierover meer lezen.

VERKEERSCONTROLE BIJ SCHOOL
Het zal u dinsdag 10 november niet ontgaan zijn dat er een verkeerscontrole was bij onze school. Deze verkeerscontrole was georganiseerd door de verkeersgroep van onze school. De kinderen van de kindermedezeggenschapsraad hebben daar enthousiast bij geholpen.

Doel van die verkeerscontrole-actie:
Creëren van een verkeersveilige schoolomgeving, zowel voor kinderen als voor alle andere verkeersdeelnemers.

Dit betekent voor de automobilisten:
Bord 30km zone.pngRijden met een maximum snelheid van 30 km per uur.

alleen_in_de_vakken_parkeren.jpgParkeren mag alleen in de parkeervakken.

- Pijl op de weg.jpgRijden in de juiste rijrichting: aangegeven met pijlen op de weg.

Dit betekent voor de fietsers:
0123 fiesten aan de kant van de weg.jpgNetjes aan de kant van de weg fietsen.

0123 fietsen naast elkaar.gifNiet meer dan 2 fietsers naast elkaar (beter nog fietsers achter elkaar).

0123 voetpad.pngNiet fietsen op het pad naar het Ostaderplantsoen: fiets aan de hand en lopen.

0123 uitkijken bij oversteken.jpgUitkijken bij oversteken en bij richting veranderen.

Dit betekent voor voetgangers:
0123 aan-een-kant-van-de-weg-lopen.jpgNetjes aan de kant van de weg lopen.

0123 uitkijken met oversteken.jpgUitkijken bij oversteken.

0123 smiley.pngAanpak van de verkeerscontrole-actie
Bij goed verkeersgedrag kunt je een smiley verdienen. Deze stickers kunnen geplakt worden op een strippenkaart die bij jullie kind in de klas ligt. Kaart vol? à Je krijgt een leuk presentje. Er komen dit schooljaar meerdere (onverwachte) verkeerscontroles. Tijdens alle controles zijn stickers te verdienen. Tijdens enkele van die controles zal ook een agent aanwezig zijn die ons komt helpen.

De verkeerscontroles zijn er om alle ouders, opa’s, oma’s en andere verkeersdeelnemers te laten ervaren dat goed verkeersgedrag en letten op elkaar heel erg belangrijk zijn! Ook de kinderen van onze school leren we goed verkeersgedrag.
SAMEN KUNNEN WE ONZE SCHOOLOMGEVING VEILIG MAKEN EN HOUDEN!

KINDVRIENDELIJK PARKEREN
Wilt u meer te weten komen over kindvriendelijk parkeren? Klik dan hier!

FIETSCONTROLE
Zoals aangekondigd per mail, vindt vandaag de jaarlijkse fietscontrole plaats voor alle kinderen van groep 3 t/m 8. De fietscontrole wordt uitgevoerd door de verkeerswerkgroep van onze school. Het doel van deze fietscontrole is ervoor zorgen dat alle kinderen veilig deel kunnen nemen aan het verkeer. Met name tijdens de donkere dagen in de herfst en winter is het van wezenlijk belang dat onze kinderen goed zichtbaar zijn, wat de veiligheid weer ten goede komt.

SINTERKLAAS
Beste kinderen van openbare Brede school ‘De Horizon’,

Jullie hebben via de website van het sinterklaasjournaal contact met mij gehad op de stoomboot. Jullie waren nieuwsgierig of we wel op school de schoenen zouden kunnen vullen, omdat jullie geen schoorsteen hebben. Wees gerust dit gaat helemaal goed komen.

0012 schoen zetten.jpgZorg ervoor dat jullie je schoen op woensdag 18 november aanstaande klaar hebben staan en dan komt het helemaal in orde! Enne…Vergeten jullie je verlanglijstje niet?

Met vriendelijke groet,
Sinterklaas

SINTERKLAASVIERING
Vrijdag 4 december vindt weer de jaarlijkse Sinterklaasviering op school plaats. Jullie zijn allen van harte welkom bij de viering die om 8:30 uur van start gaat! Deze feestelijke dag is, net als alle andere vrijdag, voor de onderbouw om 12:15 uur afgelopen en voor de bovenbouw om 14:30 uur. Zorg er dus voor dat de kinderen van de bovenbouw ook deze dag brood en drinken bij zich hebben voor de lunch. We gaan er samen een sfeervolle dag van maken.

SCHOOLKORFBAL
Onlangs ontvingen wij een mail van korfbalvereniging Klimop. Het korfbaltoernooi wat normaal gesproken in december wordt georganiseerd, wordt dit jaar verplaatst naar 15 april (na schooltijd). Zodoende kan de organisatie gebruik maken van het eigen sportterrein.