01-12-2015

OPROEP CREA (herinnering)
Zijn er ouders die zin en tijd hebben om ons woensdag 9 december 2015 te komen helpen tijdens de kerst crea-ochtend? We hebben al enkele ouders die zich opgegeven hebben. Mocht u zich niet opgegeven hebben en toch graag mee willen helpen…leuk! Laat het via een mail vóór 2 december 2015 weten aan Corrie (corriebakens@obs-dehorizon.nl). De crea staat in het teken van de kerstmarkt. De opbrengst van de kerstmarkt gaat naar het goede doel.

SINTERKLAAS
De school is door onze actieve ouderraad weer sfeervol versierd. Hartelijk dank daarvoor!

Met betrekking tot de sinterklaasviering aanstaande vrijdag, worden de laatste puntjes op de spreekwoordelijke ‘i’ gezet.  Iedereen is van harte welkom om bij deze gezellige viering aan te sluiten. We starten om 8.35 uur.
We hanteren op deze feestelijke dag de gebruikelijke schooltijden. Groep 1 t/m 4 is om 12.15 uur klaar en de groepen 5 t/m 8 om 14.30 uur. Denk dus aan een lunchpakket!

VOORLEESWEDSTRIJD
Onlangs heeft de finale van de voorleeswedstrijd op schoolniveau plaatsgevonden. Maud van Heugten uit groep 7 is onze schoolkampioen geworden. Zij gaat op dinsdag 16 februari 2016 meedoen aan de gemeentelijke finale, die plaatsvindt in De Klepel. Van harte gefeliciteerd Maud!

EVEN VOORSTELLEN
Loes van Rossum.PNGHallo allemaal! Mijn naam is Loes van Rossum, 22 jaar en ik woon in Asten. Met ingang van 7 december 2015 ga ik Miriam vervangen in het kader van haar zwangerschapsverlof. Tot 25 maart 2016 zal ik fulltime in groep 1-2 aanwezig zijn. Afgelopen schooljaar ben ik afgestudeerd in groep 3-4 en ik ben erg blij dat ik nu voor langere tijd op OBS de Horizon aan het werk mag zijn. In mijn vrije tijd ga ik graag op reis en doe ik aan hardlopen. Als u nog meer van me wilt weten, loop dan gerust een keertje binnen. Ik heb er zin in!

KERST 2015
Ieder schooljaar organiseren we rondom kerstmis een aantal activiteiten voor een goed doel. Dit schooljaar hebben we gekozen voor Make-A-Wish Nederland.

Make-A-Wish Nederland vervult sinds 1989 de liefste wensen van kinderen en jongeren van 3 tot 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. Dat doet Make-A-Wish Nederland niet voor niets. In al die jaren is gebleken dat voor het wenskind en zijn/haar familie een wensvervulling onvergetelijk is. Het laat het kind weer gewoon kind zijn in plaats van patiënt en maakt het hele gezin sterker voor hun toekomst. De afgelopen jaren heeft Make-A-Wish Nederland al vele duizenden wensen vervuld en daarmee de eigen kracht van deze kinderen en jongeren aangewakkerd. Niet de ziekte, maar het kind en/of de jongere zelf staat centraal en dat maakt de wens tot een unieke beleving.

Een van de activiteiten die georganiseerd gaat worden, is de sponsorloop. Deze staat gepland voor vrijdag 11 december van 10.45 – 12.15 uur. De viering komt hierdoor te vervallen! We hopen dat er weer een heleboel ouders, opa's en oma's en andere bekenden komen kijken om onze kinderen aan te moedigen.

Meer informatie over de kerstactiviteiten volgt binnenkort.