13-03-2015

NIEUWE LEERLING
Wij heten de volgende nieuwe leerling van harte welkom:
Gino Shala (groep 1)

Wij wensen Gino een plezierige en leerzame tijd toe op onze school.

KUNST EN KIDS
We starten aanstaande maandag 16 maart met een nieuw schoolbreed project. Klik hier voor informatie.

SCHOOLTUIN
Er gloort voorzichtig een lentezonnetje door de winterse nevel voor de schooltuin.
Huub Coolen, de man van juf Saskia van Het Toverkruid, is bereid om de coördinatie van de schooltuin dit jaar van Mart over te nemen. Maar het zou fijn zijn als hij de klus niet alleen hoeft te klaren. Daarom een dringend verzoek: zijn er ouders of andere vrijwilligers met hart voor tuinieren die het leuk zouden vinden om samen met kinderen in de schooltuin aan te slag te gaan, meld u dan zo spoedig mogelijk bij mij aan via patricia.willems@toverkruid.nl! Ik zorg dan dat uw aanmelding bij de coördinator terecht komt.

OUDERBIJDRAGE
Een aantal ouders heeft de ouderbijdrage van dit schooljaar nog niet betaald. Klik hier voor de info en klik hier voor de machtiging.

TEAMTRAINING BREINTOOL IN HET ONDERWIJS
Hoe zorg je dat je leerlingen de stof van jouw les opnemen? Hoe organiseer je meer rust in je klas voor de leerlingen en voor jezelf? Kun je aandacht trainen?

Vragen die de komende vier weken tijdens de training "Breintools in het Onderwijs" voor de leerkrachten van de OBS-Horizon aandacht krijgen. Breintools is een ervaringsgerichte methode waarbij de leerkrachten inzicht krijgt in de werking van het brein en het trainen van aandacht. Leerkrachten leren welke invloed het brein op hun functioneren heeft, maar ook hoe dat bij kinderen werkt.

Tijdens de training worden tips en praktisch oefeningen besproken om het brein effectiever te trainen. De training wordt verzorgt Hans Jeronimus en Hanneke Jeronimus van de Moosdijk van het OKC-Asten. Voor informatie over deze training kunt u naar www.okc-asten.nl of www.breintools.nl.

VVV ASTEN
VVV Asten gaat een nieuw product op de markt brengen voor kinderen van de basisschool. Dit product genaamd: HolderdeBolder wordt op woensdag 8 april a.s. om 14.00u officieel gepresenteerd aan de pers. Vanuit de VVV hebben we de vraag gekregen of er in totaal 8 kinderen van OBS de Horizon afkomstig uit alle groepen hierbij aanwezig willen zijn.

De kinderen die mee willen doen, doen mee aan een educatieve activiteit, waarbij de kinderen op zoek gaan naar de schat! In een schatkist die wordt meegenomen in een bolderkar, zitten 13 voorwerpen die horen bij een locatie in het centrum van Asten. De kinderen moeten een voorwerp associëren bij een locatie. Aan het einde krijgen ze, na het kraken van een code, een verrassing bij ’t Stationneke! Dit alles wordt begeleid door medewerkers van de VVV.

Lijkt het je leuk om hieraan mee te doen? Meld je dan z.s.m. aan op het volgende e-mail adres: hoefnagelsannemie@gmail.com. Anne-Mie Hoefnagels (VVV Asten) neemt dan contact met je op!

STICHTING SPORTSTUIF
Klik hier voor de nieuwsbrief.